Zet volgers om in klanten tijdens je lancering

Ben jij van plan binnenkort jouw aanbod te lanceren? Lees dan deze blogpost! Je kunt goed zijn in 'lanceren', maar misschien niet in converteren (verkopen). Als je ze niet over de finish krijgt, is je lancering gewoon een hoop verspilde tijd en energie. In deze mail geef ik je een aantal tips hoe je jouw publiek kunt omzetten in betalende klanten elke keer wanneer jij jouw aanbod of dienst opnieuw lanceert. ➡️ AANBOD HIGH TICKET Verkoop/strategie gesprekken. Tenzij je product/dienst low-ticket is, zou ik het zeker aanraden om het toe te voegen aan je (lancerings)strategie. Hoe duurder een product / dienst, hoe meer persoonlijke aandacht een koper nodig heeft. Je 1:1 coaching traject verkopen? Dan kan een kwalificatie gesprek / strategie gesprek echt niet missen! ➡️ AANBOD LOW TICKET Voer groepsgesprekken waarbij mensen je vragen kunnen stellen. Ga live op IG of in je FB-groep. Mensen zullen minder lang nadenken over een lagere investering, dan een hoge investering. Echter wil je wel dat wanneer ze vragen hebben, ze jou deze kunnen stellen. Een 1:1 gesprek is hier niet voor nodig, omdat je hierbij tijd inruilt voor een investering die te laag is ten opzichte van bijvoorbeeld jouw uurtarief. Een low-ticket aanbod, kan ook bijvoorbeeld een cursus zijn die je het hele jaar door verkoopt. Zorg er dus voor dat je op jouw verkooppagina dus ook een duidelijke Q&A hebt. ➡️ DEEPDIVE in jouw content Praat niet te oppervlakkig over de problemen die jouw ideale klant heeft. Praat over de gevolgen als jouw ideale klant GEEN actie onderneemt. Wat kan er gebeuren als hun probleem aanhoudt? Benadruk de consequenties en laat HEN zien hoe hun toekomst eruit zou kunnen zien, als er niets verandert (geen transformatie). En laat ze dan de transformatie (nieuwe toekomst) zien! ➡️ BEZWAREN Benader en pak hun zorgen rechtstreeks aan. Je kunt dit doen door middel van jouw content en gesprekken. Maak een post over elk pijnpunt of bezwaar en weerleg deze. Simple as that. ➡️ BONUSSEN Dit is een goede manier om ze te laten kopen. Plaats geen willekeurige, niet-gerelateerde bonussen. Stem ze af op de behoeften van jouw publiek en denk na over wat hen nog meer zou helpen om actie te ondernemen en resultaten te behalen.

️➡️ FOMO (Fear Of Missing Out) De angst om iets te missen is echt! Als het echt en authentiek is en op een speelse, leuke manier wordt gedaan; fomo gebruiken tijdens je lancering werkt echt! Voorbeeld: Doe dit door er een datum aan te koppelen. Of bied de bonussen alleen aan als iemand in een bepaalde periode koopt. Of bied juist maar x aantal bonussen aan. Ze kunnen dus 'op' raken. Wanneer je deze strategie gebruikt om te beginnen met jouw lancering: ✅ De omzet is niet alleen hoger tijdens jouw lanceringen, maar is ook elke maand consistenter en voorspelbaarder. ✅ Je publiek let niet één keer op (tijdens je lancering), het worden loyale fans en worden het hele jaar door betalende klanten. ✅ Uitverkochte lanceringen worden de norm omdat je weet wat jouw publiek nodig heeft en zij weten dat jij (jouw oplossing) biedt wat zij nodig hebben. Het belangrijkste is dat elke keer wanneer jij jouw aanbod lanceert, dit minder stressvol, winstgevender en voorspelbaarder wordt. Leer van je fouten en kijk wat je volgende keer beter / anders kunt doen. Wat ga jij als eerst doorvoeren? In mijn e-book geef ik nog meer tips en tricks. Heb jij die al gedownload? Op jouw succes! Liefs, Peggy P.s. [ GRATIS E-BOOK ] Middels dit e-book leer ik je hoe je jouw bedrijf optimaliseert, structureert en versimpelt voor meer vrijheid en meer omzet. Dus.. als jij ook graag jouw bedrijf versimpelt, meer omzet wilt genereren en meer vrijheid wilt ervaren, lees dan vooral het e-book! Download het gratis e-book hier!