Waarom een bepaalde strategie voor jou niet werkt en voor een ander wel
top of page

Waarom een bepaalde strategie voor jou niet werkt en voor een ander wel



Wat ik vaak zie gebeuren is dat ondernemers de strategieën van anderen implementeren om hun bedrijf te laten groeien. Dit kan zeker een stap in de juiste richting zijn, maar…


Er is een verschil tussen het laten werken en weten wat echt werkt. 🤔


Het verschil met ondernemers die succes hebben in een bepaalde strategie en diegene die dat niet hebben, is het feit dat de succesvolle ondernemer, de strategie heeft toegepast en heeft geoptimaliseerd. Het kan zijn dat deze ondernemer in het begin heeft gefaald, gepivot, geanalyseerd en geoptimaliseerd tot de strategie 100% aansloot op het bedrijf EN op de klant die ze bedienen.


Want, wat voor een ander werkt, hoeft voor jou niet te werken.

In deze post deel ik 5 tips die ervoor zorgen dat je een bepaalde strategie kunt optimaliseren voor je eigen bedrijf en doelgroep.

Dit benadrukt het belang van een op maat gemaakte strategie voor de groei van jouw bedrijf, in plaats van simpelweg de strategieën van anderen te kopiëren zonder de bijbehorende kennis en expertise.


  1. Begin met het begrijpen van je doelgroep: Ken de behoeften, uitdagingen en pijnpunten van je doelgroep en gebruik deze informatie om je marketing-, sales- en klantenserviceactiviteiten te optimaliseren.

  2. Identificeer de belangrijkste prestatie-indicatoren (KPI's): Kies de KPI's die het meest relevant zijn voor jouw bedrijf en monitor ze regelmatig om de prestaties te meten en de strategie waar nodig bij te stellen.

  3. Ontwikkel een unieke waardepropositie: Zorg ervoor dat je bedrijf een unieke waardepropositie heeft die je onderscheidt van je concurrenten en die je kunt communiceren naar potentiële klanten. Wat maakt jou en je dienst of product uniek EN authentiek?

  4. Implementeer salesfunnels: Maak gebruik van salesfunnels om potentiële klanten door het aankoopproces te leiden en zorg voor upselling en cross-selling mogelijkheden om de gemiddelde waarde per klant te verhogen.

  5. Personaliseer de klantervaring: Personaliseer je marketing- en klantenservice-activiteiten om de betrokkenheid van klanten te vergroten en hun loyaliteit te verhogen.


Een op maat gemaakte strategie kan veel verschillende elementen bevatten, afhankelijk van de specifieke behoeften en doelen van een bedrijf. Het is belangrijk om te onthouden dat de strategie voortdurend moet worden geoptimaliseerd en aangepast om ervoor te zorgen dat deze effectief blijft.


Dus ja, ik adviseer zeker om te kijken naar wat andere doen, maar zolang jij niet de kennis en inhoudelijke expertise hebt over deze strategie, en doelloos nadoet, zul je geen resultaten zien.

Wil jij een strategie die specifiek aansluit op JOU en je bedrijf? Een waarbij jij je comfortabel voelt en waar jij 100% achter staat?

Kijk dan eens naar mijn jaarprogramma.


Ik geef je de tools om te testen en te analyseren, je bevindingen te delen met de groep, je programma's te optimaliseren en te leren van jouw klanten en mij als mentor.

Ik begeleid je met het maken van de juiste beslissingen, ik leer je waar je op moet focussen om de naald in je bedrijf te verplaatsen, zodat jij de JUISTE strategie vind die bij jou en je business past.


P.s. momenteel ontvang je bij deelname aan het online jaartraject ook verschillende planners die je kunt printen. Hier kan je dan nog dieper ingaan op de juiste strategie bepalen en deze goed uitwerken, testen en vervolgens optimaliseren.


Lees meer...

ALL THINGS BUSINESS

Cursussen

Deze programma's zijn ontworpen om je een online business 'master' te maken. Ze laten je zien hoe je een magnetisch persoonlijk merk creëert, de perfecte programmasuite, geweldige inhoud maakt, leert hoe je aan je ideale klant kunt verkopen, je online cursus of programma's kunt automatiseren en nog veel meer.

MIB - Mock-up.png
Schermafbeelding 2022-06-10 om 09.51.04.png
Volg mij

ARE WE FRIENDS YET?

bottom of page