Hoe jij jouw online bedrijf omzet in een money machine.


Waarom moderne marketing DE manier is om jouw klanten aan je te binden.

Je hebt een product of dienst en wilt natuurlijk graag dat klanten dit bij jou afnemen. Er is sowieso een ideale klant die graag jouw product of dienst wil hebben. Maar hoe kom jij aan die ideale klant en hoe vindt deze klant jou?

Nu denk je natuurlijk; marketing. Maar wat het verschil maakt is de manier hoe jij marketing doet.

De klant moet jou niet vinden, nee, jij moet de klant vinden.

Hoe doe je dit dan? In deze blogpost ga ik jou uitleggen welke stappen je moet volgen om moderne marketing in te zetten voor jouw bedrijf en voornamelijk waar je rekening mee moet houden zodat dit je ook daadwerkelijk klanten oplevert.

Moderne marketing is gebaseerd op een aantal fundamenten. Zonder deze fundamenten, staat jouw marketing niet stevig en is het dus niet effectief.

Het eerste belangrijke fundament is: geven.

Geef jouw potentiele klant waarde. Dit kan in de vorm van een gratis Webinar, E-book, of blogpost. Op deze manier creëer je vertrouwen en een expert status, zonder dat jij meteen jouw verkoop er tegenaan gooit. Laat zien dat jij de expert bent in jouw niche.

Het tweede belangrijke fundament is: bekommer je om jouw potentiële klant.

Beantwoord vragen, geef reacties, likes, wees een echt persoon en reageer op deze personen alsof ze een betalende klant zijn. Ze zijn tenslotte evenveel waard als de klanten die je al hebt.

Het derde fundament is: wees eerlijk.

Jij gelooft in jouw dienst of product, dus wees oprecht. Wees eerlijk naar de klant toe, wees transparant.

Het vierde fundament is: wees behulpzaam. Help mensen met het maken van wijze beslissingen, op basis van wat het beste is voor hun en niet per se voor jou!

Het gaat erom dat jij luistert naar jouw potentiele klanten hun standpunten, plaats jezelf in jouw klant, wat voelt deze klant (angsten, frustraties?). Geef royaal (informatie), bouw vertrouwen op zonder enige verbinding aan een verkoop en het belangrijkste is, doe het met liefde. Mensen hebben het snel door wanneer jij het niet echt meent.

Moderne marketing is effectieve communicatie, welke zo ontworpen is om mensen te helpen. Als je dit op de goede manier doet, kom jij niet irritant of opdringerig over.

Ik geef jou bijvoorbeeld informatie wat jou kan helpen met jouw bedrijf. Alle informatie die mij namelijk zelf heeft geholpen waar ik nu sta. Uiteindelijk ben jij daarna meer geneigd om wellicht eens een E-book van mij aan te schaffen, of uiteindelijk een branding strategie bij mij af te nemen. Dit is hetzelfde principe.

Om moderne marketing voor jouw bedrijf te laten werken, zijn er een aantal belangrijke factoren die jij moet doorvoeren en waar je rekening mee moet houden.

Heb lef: het kost moed om dit op te zetten en jezelf kwetsbaar op te stellen. Jezelf openstellen voor andere mensen hun mening, kritiek, mensen hebben een mening over wat je doet, plaatst etc. Maar jij bent sterker dan jij denkt en jij gelooft in jouw droom en niemand staat daarvoor in de weg.

Zelfvertrouwen: je moet in jezelf en jouw product of dienst geloven. Als jij er zelf niet in gelooft, hoe wil jij dit dan geloofwaardig overbrengen op jouw potentiele klanten?

Helderheid: je moet helderheid hebben in jouw bedrijf. Wie bedien je en welke producten of diensten bied je aan? Hoe specifieker je bent, hoe beter. Ook heb je een duidelijk winst model nodig. Hoe verdien jij geld? Waar betalen mensen je voor? Ook heb je een duidelijk visie voor jouw bedrijf nodig met duidelijke doelen wat succes voor jou betekent. Wil je bijvoorbeeld een miljoen verdienen? Of ben je ook tevreden met 10.000 Euro?

Verbinding: je moet een connectie voelen met de frustraties van jouw klanten en hun aspiraties. Maak het duidelijk dat jij er bent om te helpen. Dit gaat erom dat jij menselijk overkomt en met liefde jouw vak beoefend. Laat zien dat jij ze ziet, hoort en respecteert. Laat zien dat jij weet wie ze zijn en wat ze echt willen.

Content: dit is een van de belangrijkste factoren. Er is tegenwoordig zoveel informatie online. Ook een boel onzin informatie. Maak kwalitatieve content en jij valt vanzelf op! Het is hoe jij uiteindelijk vertrouwen opbouwt met jouw publiek. Denk goed na over jouw content en waar jouw klanten wat aan hebben.

Consistentie: wees consistent in wat je doet. Je kunt niet 1 video maken en vervolgens 3 maanden niks van je laten horen. Een duidelijke quote:

Success doens’t come from what you do occasionally, success comes from what you do consistently.

Wacht niet tot het laatste moment, maar plan jouw content. Dit zorgt ervoor dat je de content al hebt staan en zo consistent kunt plaatsen. Dit is jouw stok achter de deur.

Note: in mijn E-book: content kalender opmaken, lees je hoe je strategische en slim een content planner en kalender maakt. Dit E-book is onderdeel van mijn online platform.

Copy: de manier en taal hoe jij online communiceert. Dit bepaalt of mensen aandacht aan jou gaan schenken ja of nee. Het is van belang dat jij duidelijke titels gebruikt. Het moet de aandacht trekken en mensen moeten erop klikken. Duidelijke social captions, blog post titels, nieuwsbrief titels, klantenservice e-mails etc.

Conversies: Conversies bepalen hoe goed jouw content is. Namelijk het aantal personen die op jouw link klikken en uiteindelijk iets uitvoeren. Als bijvoorbeeld 100 mensen jouw website bezoeken en 10 personen schrijven zich in voor de nieuwsbrief, dan heb jij 10% conversies.

Passie: Run jouw bedrijf met passie. Laat zien wat jouw waarden en normen zijn. Laat zien dat jij de expert bent. Laat zien dat mensen van jou kunnen leren.

Bijdrage: Het gaat meer om wat jij kan geven, dan wat jij kan krijgen. Start geen bedrijf om alleen maar geld te verdienen, start een bedrijf omdat jij een oplossing hebt voor een probleem of dienst. Maak het verschil. Als jij je focust op wat jij kan bijdragen voor jouw klanten, dan is er geen limiet aan voldoening die jij voelt!

Bijscholing: de onlinewereld verandert continu. Nieuwe technologieën, nieuwe programma’s etc. Het is noodzaak dat jij jou hierin blijft verdiepen. Stay on top with your knowledge. Bekijk seminars, Webinars, lees blog posten, volg cursussen, lees boeken.

Gemeenschap: bouw een gemeenschap op. Zorg voor motivators, zorg dat er mensen achter jouw staan die jouw steunen en helpen met groeien. Dit kunnen samenwerkingen zijn, familie, klanten etc. Creëer een netwerk met mensen die er hetzelfde instaan en denken als jij.

Inzet: een online business is niet bepaald een; wordt snel rijk-ding. Het is een proces en dit kan een tijd duren. Je bouwt een belangrijk online platform op en dit heeft tijd nodig. Wees aanwezig, wees consistent, bouw vertrouwen op, dit kost allemaal tijd.

Als jij je 100% inzet voor jouw bedrijf, dan zal het echt gaan lukken en kan jij mensen blij maken met wat jij te bieden hebt.

Om echt succes te behalen met jouw bedrijf, moet je een aantal factoren in je achterhoofd houden.

Het gaat er namelijk niet om WAT je verkoopt, maar hoe je dit aanpakt en positioneert. Kies bijvoorbeeld de juiste teksten en afbeeldingen. Dit kan jouw online verkoop maken of breken. Aan de oppervlakte moet je onweerstaanbaar zijn en kies daarom een goede titel en afbeelding waar mensen op willen klikken.

Bijvoorbeeld: 10 manieren hoe jij jouw omzet verhoogt naar 100k.

In plaats van: 10 marketing tactieken om jouw bedrijf te verbeteren.

Sell them what they want, give them what they need!

Wat ik je zojuist verteld heb, is niet heel ingewikkeld en heeft ook niks te maken met algoritmes etc. Het gaat erom dat jij effectieve communicatie online zet. Het gaat erom dat jij mensen geeft, wat ze echt nodig hebben en niet wat jij denkt dat ze nodig hebben.

Als je dit uiteindelijk allemaal toepast, zullen jouw producten en/ of diensten bij de juiste mensen terecht komen en zal jouw online bedrijf alleen maar verder uitgroeien.

Liefs, Peggy

Hulp nodig met jouw ONLINE MARKETING en BRANDING? ​ Start nu voor eenmalig € 29,95.-

(geen abonnement, je betaalt 1x dit bedrag).
Momenteel bied ik een eenmalige startersaanbieding met toegang tot mijn online portal met hierin E-books met waardevolle tips voor jouw social media marketing, nieuwe klanten binden via social media, volgers genereren, online branding en nog veel meer. Ook bied ik mijn templates aan welke jou helpen de strategie overzichtelijk te houden en te meten.
Lees meer!

#Onlinemarketing #Socialmedia #Modernemarketing #Modernmarketing #online #marketing #onlinebedrijf #Conversies #Sales #Sale #Money

PEGGYLEENDERS.NL

Email: info@peggyleenders.nl
 
OFFERTE AANVRAGEN
Wil je een vrijblijvende offerte aanvragen? Stuur mij een bericht via het contact-formulier hiernaast. Of neem contact met mij op via bovenstaande gegevens.

NEEM CONTACT OP

VOLG MIJ OP FB 

  • Black LinkedIn Icon
  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Instagram Icon

© 2020 DESIGN BY PEGGYLEENDERS.NL | KVK: 50987100 | ALGEMENE VOORWAARDEN | AVG