Hoe bouw je een publiek op van ideale klanten?



Je kunt een mooi aanbod hebben en hele goede content. Als niemand dit ziet, heb je er nog niks aan. Dus, bedenk voor jezelf: op welke manieren ga ik mijzelf zichtbaar maken voor mijn ideale publiek?


Zichtbaar zijn via social media brengt je maar zo ver… uiteindelijk is jouw pool uitgeput en moet je nieuwe leads genereren. Maak dus voor jezelf een (organisch) marketingplan die ervoor zorgt dat je wekelijks voor een nieuw publiek verschijnt.

Stap 1: Bedenkt op welke manier jij zichtbaar wilt zijn

  • Samenwerkingen

  • SEO optimalisatie (zoekresultaten)

  • PR

  • Blogposts

  • Podcasts

  • Webinars, masterclasses, workshops

  • Spreek opdrachten

  • Gratis trainingen

  • Netwerk events

  • Adverteren

Stap 2: Bedenk met wie jij daarvoor moet samenwerken

Wie heeft jouw ideale klant als publiek, maar is niet direct een concurrent van jou?

Stap 3: Bedenk een outreach strategie, hoe spreek je hen aan en what’s in it for them?

Wat levert het jou op? Maar nog belangrijker, weet jij goed te pitchen wat het HEN oplevert? Bedenk vanuit het oogpunt: 'What's in it for them?'

Stap 4: Richt op gemiddeld 2 samenwerkingen per week

Dus hoeveel mails moet je uitsturen om dit doel te bereiken?

Stap 5: Op wat voor manier kan het nieuwe publiek kennismaken met jouw expertise?

Wat is jouw top of funnel - wat kunnen ze downloaden, zien, horen om kennis met jou te maken?

Stap 6: Staat je funnel al klaar om ze verder op te warmen? :)

Wanneer je een publiek hebt van ideale klanten, wil je hun gegevens. Bij deze stap draait alles om het vullen van jouw funnel, dit betekent dat je leads moet genereren, zodat je jouw waarde en expertise kunt aantonen.


Hoe kun je nog meer voor jouw ideale klanten komen en jouw expertise laten zien?

Als het jouw doel is om 5 klanten binnen te halen, hoe kun je dan intieme relaties opbouwen met minstens 20 potentiële klanten?

Zodra je die relaties hebt ontwikkeld, is het tijd om potentiële klanten bij jouw verkoopproces te betrekken. Een low ticket verkoopproces is een stuk eenvoudiger dan wanneer je een high ticket aanbod verkoopt. Je hoeft bij een low ticket namelijk minder tijd te investeren in het verkoopproces. De klant hoeft minder lang na te denken over de beslissing. Dit kan via een geautomatiseerde funnel en DIY cursussen.


Als je een high ticket aanbod verkoopt, wil je proberen jouw potentiële klanten op een gesprek te krijgen. Er komt namelijk een lange periode aan opwarming en bedenktijd aan te pas. Je wilt 1:1 met deze potentiële klant zitten om hun vragen te beantwoorden en het proces te sturen naar een eventuele aankoop.


Hoe duurder een traject of dienst, hoe meer 1:1 aandacht een klant nodig heeft om een keuze te maken. Bied dit dus ook aan.


Als je hulp nodig hebt bij het implementeren van een ijzersterke funnel die ervoor zorgt dat je ideale klant zich aanmeldt en uiteindelijk van je koopt...


Momenteel heb ik een super mooi deal die je niet wilt missen voor mijn 1:1 traject. Start nu als je 2023 ijzersterk wilt beginnen!


Vraag een gratis en vrijblijvende strategie call aan en ik vertel je over deze deal.


Lees hier meer over het 1:1 traject!

Liefs, Peggy