6 stappen voor jouw Black Friday verkoop plan + gratis workshop (replay)


Ben je al bezig met je planning voor de verkoop tijdens de feestdagen? In deze post geef ik je de 6 stappen voor jouw verkoopplan!

Hoe ga je opvallen en je hoofd boven het maaiveld uitsteken tijdens tijden dat iedereen iets wilt verkopen en aan het promoten is?

Succes hierin hebben heeft te maken met een aantal factoren:

De 6 stappen voor jouw verkoopplan:


Stap 1: Aanbod Voor welk aanbod ga jij een 'deal' maken voor de feestdagen? Ga jij voor je low, mid of high-ticket aanbod?


Main focus: Je gebruikt dit om mensen op te warmen voor je mid of high ticket aanbod die je bijvoorbeeld in januari 2023 of december lanceert. Denk aan groep coaching, je VIP DFY, of je 1:1 traject.

Voordeel: Je zorgt voor een grote pool aan warme leads / potentiële klanten voor je lancering.

Nadeel: Je hebt (nog) geen grote cash injection, want het is low ticket.


Toch adviseer ik wanneer je weinig warme leads hebt, te beginnen met een low ticket aanbod.


PRO TIP: Heb je een warm publiek, dan kun je bijvoorbeeld een proefmaand aanbieden voor je 1:1 of groepstraject. Alles gaat om vertrouwen. En op deze manier kun je ze een maand laten genieten van je expertise en bouw je vertrouwen op. Hierdoor zijn ze eerder geneigd in te stappen. Niet gratis uiteraard, maar je kunt een instapprijs bonus introduceren.

Stap 2: Content

Wat voor soort content moet je plaatsen als opwarming voor je deal tijdens de feestdagen?


Nu je hebt nagedacht over welk aanbod je wilt gaan promoten tijdens de feestdagen, kun je na gaan denken over de lancering en de content die daarbij hoort. De meeste investering vanuit jou, gaat in de aankondiging en herinnering zitten. Je wilt zoveel mogelijk ideale klanten bereiken. De moeite zit dus in ze BEREIKEN en zorgen dat ze ACTIE ondernemen.


Stap 3: Timings

Wanneer is de beste tijd om je feestdagen deal te introduceren? Hier 3 tips:

  • Start vroeger dan de rest

  • Werk met FOMO (Fear Of Missing Out).

  • Doe iets drastisch anders (wat doe ik normaal niet?) Dus niet ter vergelijking met anderen maar met jezelf.

Stap 4: Planning

Hoe plannen we de content, aanbod en bonussen in Q4? En hoe bereid je je hierop voor?

Allereerst ga je bepalen:

  • Wat is je aanbod en hoelang is de aanloop periode hiervoor?

  • Wanneer wil je het introduceren? Black Friday, Cyber Monday, Kerst?

  • Maak je gebruik van mijlpalen? Gratis weggever, webinar/ masterclass, gratis challenge?

  • Wat worden de soorten support en benodigdheden?

  • Wanneer worden de bonussen geïntroduceerd?

Stap 5: Aftersales

Hoe zorg je dat mensen die instappen tijdens de feestdagen transformaties behalen?


Hoe zorg je ervoor dat wanneer mensen van je gekocht hebben tijdens de holiday season, dat je ze klaarzet voor succes en niet verwaarloost? Omdat je vervolgens zelf vakantie gaat houden?


Bedenk: wil ik wel mijn high ticket aanbod verkopen i.v.m. de strategie / kennismaking calls?


Wil je precies weten hoe je elke stap moet plannen, implementeren en uitwerken? Kijk dan de gratis workshop: "Creëer &implementeer jouw succesvolle HOLIDAY Sales Plan"


Na deze workshop heb jij een kant en klaar plan de campagne voor de holiday season verkoop.


Ik ga je precies laten zien hoe je jouw aanbod succesvol kunt inzetten EN op de beste manier zodat JIJ opvalt in alle drukte tijdens deze periode.


Dit betekent: geen stress omtrent last minute verkopen, duidelij